Teen Sex Not Always Bad
for School Performance
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(LOS ANGELES) — There’s good news for parents who worry that their teenagers’ sex lives are affecting their school performance: A provocative new study has found that teens in committed relationships do no better or worse in school than those who don’t have sex.
십대 자녀들의 성생활이 학업성적에 영향을 미치고 있다고 걱정하는 부모들에게 희소식이 있다. 한 도발적인 새 연구에 의하면 진지하게 사귀고 있는 십대들이 섹스를 하지 않는 학생들과 학업에 있어 다를 게 없다고 한다.
*a school record; scholastic performance학업 성적
*A committed relationship is an interpersonal relationship based upon a mutually agreed upon commitment to one another involving exclusivity, honesty, or some other agreed upon behavior. Forms of committed relationships are: close friendship, courtship, long-term relationships (LTR), engagement, marriage, and civil unions(합법적 동성 결혼). The term is most commonly used with informal relationships, such as "going steady," but may encompass any relationship where an expressed commitment is involved.
The same isn’t true for teens who "hook up." Researchers found that those who have casual flings get lower grades and have more school-related problems compared with those who abstain.
잘 모르는 상대와 성행위를 하는 십대들한테는 사정이 다르다. 자유분방하게 즐기는 아이들은 성적도 나쁘고 절제하는 아이들 보다 학교 생활과 관련된 문제도 많다고 한다.
*A hookup (colloquial American English) is casual sex activity (잘 모르는 사람과의 성행위) that could consist of manual stimulation, oral sex, or sexual intercourse. Also another similar term is "no strings attached" ("NSA") sex /cf.) One-night stand; Anonymous sex// Other colloquial terms used to describe two people engaged in a relationship in which there is no emotional but purely sexual involvement are "fuck buddies", "friends with benefits", "booty call", and "ami calin" (the popular French term).
*fling; A short, spontaneous sexual relationship/ have one’s[a bit of] fling자유분방하게 지내다, 마음대로 실컷 놀다
The findings, presented Sunday at a meeting of the American Sociological Association in Atlanta, challenge to some extent assumptions that sexually active teens tend to do poorer in school.
일요일 아틀란타에 있는 미국사회학 협회 모임에서 발표된 연구결과는 성욕이 왕성한 10대가 학업이 부실한 경향이 있다는 가정에 도전장을 내밀었다.
It’s not so much whether a teen has sex that determines academic success, the researchers say, but the type of sexual relationship they’re engaged in. Teens in serious relationships may find social and emotional support in their sex partners, reducing their anxiety and stress levels in life and in school.
연구자들 말로는 십대가 학업 성취를 결정짓는 섹스를 하는 지 여부가 아니라 그들이 어떤 타입의 성적인 관계를 가지느냐가 문제라고 한다. 진지한 관계를 가지는 십대들은 자신들의 섹스상대에게서 사회적, 정서적 지지를 찾을 수 있고 생활 속에서 그리고 학교에서 얻게 되는 근심과 스트레스 수준을 줄 일 수도 있다.
*The threat is not so much from weapons of mass destruction but from stateless terrorist organizations like al Qaeda. 대부분의 위협은 대량살상무기(WMD)로 인한 것이 아니라 알 카에다와 같은 국적 없는 테러단체들에 기인한다.
"This should give some comfort to parents who may be concerned that their teenage son or daughter is dating," said sociologist Peggy Giordano of Bowling Green State University, who had no role in the research. Teen sex is "not going to derail their educational trajectories," she said.
“이것은 십대 자녀들이 누구와 사귀는지 걱정이 되는 부모에게 위안이 될 것입니다.” 사회학자 페기 지오다노의 말이다. 십대의 섹스는 “ 그들의 교육에 있어 그 궤도를 벗어나게 하지는 않을 것입니다” 라고 말했다.
Last year, nearly half of high school students reported having sexual intercourse, and 14 percent have had four or more partners, according to a federal survey released this summer.
올해 여름 발표된 연방설문조사에 의하면, 작년 거의 반수의 고등학생들이 성관계를 가졌다고 보고했고 14%가 네 명 이상의 상대와 관계를 가졌다고 한다.
For the study, University of California, Davis sociologist Bill McCarthy and University of Minnesota sociologist Eric Grodsky analyzed surveys and school transcripts from the largest national follow-up study of teens that began during the 1994-95 academic year. The researchers said not much has changed in terms of when teens first have sex or attitudes toward teen sex in the past decade.
연구를 위해 UC Davis 의 사회학자 빌 맥카시와 미네소타 대학의 사회학자 에릭 그로츠키는 94-95학년도 사이에 시작된 대규모의 전국 십대 추적연구에서 나온 설문과 학교 성적표를 분석했다. 십대들이 언제 첫 섹스를 경험하는 지 또는 지난 10년간의 10대들의 섹스에 대한 태도에 있어 그다지 변화가 없었다고 연구자들은 말한다.
*a follow-up survey추적 조사/ a follow-up story후속 기사/ a follow-up letter독촉장
Among the findings: 연구결과를 보면,
—Teens in serious relationships did not differ from their abstinent counterparts in terms of their grade-point average, how attached they are to school or college expectations. They were also not more likely to have problems in school, be suspended or absent.
-- 진지한 관계를 가지는 십대들은 평점이나 대학 진학에 대해 얼마나 애착을 가지는 가에 있어서 절제하는 학생들과 다르지 않았다. 또한 정학 당한다든가 결석하는 등의 학교에서의 문제가 더 있을 것 같지는 않았다.
—Compared with virgins, teens who have casual sex had lower GPAs, cared less about school and experienced more problems in school. For example, female teens who have flings had GPAs that were 0.16 points lower than abstinent teens. Male teens who have casual sex had GPAs that were 0.30 points lower than those who do not have sex. Teens who hook up also were at greater risk of being suspended or expelled and had lower odds of expecting to go to college.
--성경험이 없는 학생에 비해 아무 상대와 섹스를 하는 십대들은 평점도 낮고 학교는 덜 신경 쓰고 학교에서 더 많은 문제를 경험했다. 예를 들어, 마음껏 즐기는 10대 여자아이들은 절제하는 아이들보다 평점이 0.16 낮았다. 남자 10대의 경우 0.30이 낮았다. 또한 이런 10대들은 정학이나 퇴학 당할 위험이 높고 대학 진학을 희망하는 가능성도 낮았다.
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